Mozogj!

Pörgesd fel magad a saját tempódban. Egy kis testmozgás is elég lehet ahhoz, hogy megváltozzon az egészségi állapotod és a közérzeted, szóval miért ne próbálnál ki néhány egyszerű gyakorlatot, melyekkel visszanyerheted az életerődet. Az alábbiak közül válaszd ki a számodra megfelelő nehézségű gyakorlatot és fedezd fel, hogy az apró változások és az új kihívások hogyan pörgetnek majd fel!

Kezdő gyakorlatok

Hozd magad formába trambulinnal!

Ha a konditerem gondolata nem hoz lázba és a hagyományos edzést unalmasnak találod, talán itt az ideje, hogy beszerezz egy trambulint és feldob egy kicsit a hétköznapi rutint. Számos változat létezik az egész kertet elfoglaló óriásoktól az apró verziókig, melyeken a nappalidban is edzhetsz.

Ha hetente háromszor ugrálsz a trambulinon a nappaliban vagy a hátsó kertben, a szórakozás mellett növelheted a pulzusszámod és javíthatod a fizikai állóképességedet. Egyúttal javul majd a ritmus- és egyensúlyérzéked valamint a koordinációs készséged a hetek előrehaladtával. Ráadásul ez egy kezdő gyakorlat, így ideális mindazoknak, akik tartanak az edzés közben szerezhető sérülésektől. További gyakorlatok, melyekhez sosem lehetsz túl öreg: görkorcsolya, ugrókötél és hullahopp. Ha bármilyen térd vagy izületi betegségtől szenvedsz, konzultálj a háziorvosoddal, mielőtt edzeni kezdenél.

Középhaladó gyakorlatok

Hozd magát formába Body Pump-pal!

A rendszeres, szív- és érrendszerre ható edzés az egyik legjobb mód, hogy zsírt égess és formába lendülj. Ám ha egyszerre akarsz egészséges és formás lenni, be kell iktatnod valamilyen erőfejlesztő gyakorlatot az edzésbe. Remek lehetőség erre egy body pump edzés, ahol a súlyemelést kombinálják az aerobikkal. Egy átlagos órán várhatóan 600 kalóriát égetsz majd el – jóval többet, mint sétával, úszással vagy biciklizéssel. Sőt, minden porcikádat átmozgatja és javítja az általános állóképességed.

Az elmúlt öt évben nagyot nőtt a body pump népszerűsége. Ha tetszik az aerobik gondolata, de inkább valamilyen kíméletesebb sportot keresnél, érdemes megfontolni egy vizi edzést. A vízi aerobik nagyszerű lehetőség olyanoknak, akik tartanak a sérülésektől, mert a víz védelmet ad.

Haladó gyakorlatok

Jelentkezz jótékonysági futóversenyre!

Rávenni magad egy edzésrendszer elkezdésére nehéz lehet, főleg ha nincs semmi különösebb célja, mint például egy nyaralás vagy egy esküvő. Megoldást jelenthet benevezni egy jótékonysági futóversenyre, ami egy kis nyomást fog gyakorolni rád. Így erőfeszítéseiddel nem csak az erőnlétedet fogod fejleszteni, hanem egy nemes célért is fogsz pénzt gyűjteni.