Gondolkozz egészségesen!

Pihenj egy kicsit, megérdemled! Mikor dőltél hátra utoljára a székedben, engedted el magad és hagytad, hogy a tested és az elméd felszabaduljon? Ugye, hogy régen?! Ragadd meg a lehetőséget, hogy megtudhass néhány szuper tippet és egyszerű ötletet arra, hogyan tudsz némi nyugalmat, vidámságot és kiegyensúlyozottságot visszacsempészni az életedbe.

Szuper tippek a stressz ellen

Ha úgy érzed, a stressztől szenvedsz, fontos, hogy minél előbb felismerd és kezelésbe vedd a helyzetet. Kockázatos arra várni, hogy magától jobbra forduljanak a dolgok, mert mire feleszmélsz, megsokszorozódtak a problémád. Ann McCracken, a Brit Nemzetközi Stresszkezelési Szervezet vezetője szerint a stressztől szenvedő embereknek maguknak kell elhatározniuk, hogy kezelésbe veszik a helyzetet. „Pozitív hozzáállásra van szükségük, hogy a saját kezükbe vegyék életüket. Nem elég csak beszélni róla, mert azzal csak felerősítjük a problémájukat.” magyarázza McCracken.

Ha a munkahelyi stressz kezd legyűrni, létfontosságú, hogy beszélj a főnököddel és próbáljatok megoldást találni. Ha nem tudod betartani a határidőket, kérj segítséget a fontossági sorrend megállapításához, teszi hozzá Ms McCracken. A leghatékonyabb módszerek a stressz csökkentésére a sportolás, a társaságba járás és érzéseid megosztása másokkal.

Hallgass zenét, hogy jól érezd magad!

Kedvenc zenéid hallgatása egy kiváló módszer arra, hogy javítsd a kedved és a napi stresszt a munkahelyeden tudd hagyni. Egy másik világba juthatsz a zene segítségével, legyen az egy dal, melyre valamikor táncoltál, az első szám az esküvődön vagy valami, amit nyaralás alatt hallottál.

Egy amerikai egyetemi kutatók által végzett felmérés szerint a barokk komolyzene serkenti a munka hatékonyságát és javítja a dolgozók hangulatát. A zenehallgatás emellett segíthet ellazulni. Az óceán, a szélcsengők vagy a madarak hangja nyugtatólag hat és vigaszt nyújt, ha szomorú vagy. A zene ugyanakkor nagyon ösztönző és hasznos is lehet, ha például futni vagy edzeni készülsz.